fredag 19. november 2010

Flytteli, flyttela, flyttelu!!!

Da er tirsdag for lenge siden over og Svimelaura har teltet ved siden av postkassa for å være sikker på å ikke gå glipp av det mobile bredbåndet når det kom. Den lange ventetiden er nå endelig over, og alle hjerter gleder seg over at Svimehuset nå er på nett og klar for ny virkelighetsflukt i favorittlandet mitt :-)

Flyttesjau er egentlig ganske mesterlig tilrettelagt. Man begynner med et hus hvor alle fasiliteter er der de skal være, ting har sin rette plass og i hjemmet hersker ro og orden ( ja bortsett fra at man er så lei av å bo der at man har bestemt seg for å flytte, selvfølgelig!). Så begynner man å flytte. Sakte men sikkert blir alle duppeditter, dingser og saker og ting pakket ned og stuet vekk, klar til å begynne sitt nye liv på en helt annen plass. Plutselig er ikke plastrene der når man har skjært seg i fingeren, man finner ikke kodedingsen til nettbanken for kontorhylla er jo ikke der lenger. Og det å sette seg ned på kvelden med en kopp kaffe er liksom ikke like koselig på en pute på golvet i den tomme stua.... Så flytter man og kaoset når sitt herlige klimaks. Kasser, møbler, barn og mann flyter om hverandre i håp om å en gang lande i nærheten av den riktige plassen i sitt nye hjem. Frokost blir inntatt i form av boller under dyna i sofaen i tussende mørke i mangel på fungerende lys- varmesystem (selvfølgelig helt hypotetisk, vår første frokost var jo ikke sånn?!?....) Og det merkelige er.... at det gjør ingenting!!! Man går der og tasser med et tullete glis om munnen, salig for at man pakker ut og ikke inn. Man bryr seg ingenting om man må tråkke over seks kasser som for øyeblikket fungerer som trappegrind hver gang man skal ned på vaskerommet (også helt hypotetisk!), for man har jo flyttet inn og man ser alt huset kommer til å bli.... en vakker dag..... Og sånn går no dagan :-)

Men lykken får en brå slutt når herligheten skal bloggifiseres. For tro dere meg, her er det ikke spesielt mye å blogge om i skrivende stund!!! What to do, what to do??? Eureka! Vi skryter litt av utsiden!!!

For hvem kan vel klage over rotete stue når kvelden ser slik ut??? (Vi nevner selvfølgelig ikke veien som går bak vollen her  i dette innlegget, vi lar det seile forbi i stillhet)


Sakkeustrærne til Snuppa. Perfekte til å leke Sakkeus i. Vel er det strengt tatt ikke morbærtre, men dog.


Vi var tilogmed så heldige at vi fikk med oss en liten "late bloomer" på kjøpet. Rosinen i kransekaka, spør du meg, eller no sånt...

Og der takket jamen Blogger sin bildegreie for seg og vi har lastet opp mer enn nok bilder for denne gang! Så da er det bare å vente på fortsettelsen ved en ny anledning om kun kort tid :-)

Flere bilder eller ei, Simegjengen har det særdeles bra midt all flyttingen!
Håper dere også har det særdeles bra!!!!


-Svimelaura-

14 kommentarer:

  1. Lykke til med utpakking! Håper plaster ligger ett eller annet sted øverst i en kasse :)

    Blir så spennende å følge med fremover! Ha en strålende helg :)

    SvarSlett
  2. Heeeei!

    Du er bare så god med ord, Svimelaura! Jeg sitter her og fniser for meg selv, igjen!!

    Hehe, jeg vet veeeeldig godt hvordan du har det. Nå har jeg bodd 1 år i min første egne leilighet, og har planer om å bli her inntil prinsen på den hvite hesten kommer og tar meg med til slottet sitt. Men de siste 10 åra har jeg flyttet nesten like mange ganger... uten å bli det spor bedre på hverken pakke ned eller planlegge. Det er ikke bare plaster som har manglet her, for å si det sånn;-)

    Håper du får kost deg litt i helga iallefall, den er ikke bare "burde- burde", vet du;-)

    Klem, Rosa

    SvarSlett
  3. Flytting er litt styr, ja! Men sÅ har du no unnskyldning for å ha det litt rotete ei stund! ;)

    SvarSlett
  4. Hei på dæi!
    Hehe like så utrulig godt må¨ten du skriv på:)
    Huff styr å flytte ja.. kjenne til det.Glede mæi masse til å se kordan dåker får det hjæmme i dåkkers nye hjæm:)
    klæm

    SvarSlett
  5. Den e go! Velkommen tilbake, grådig kjekt å høre fra deg igjen! Skjønner godt at du går rundt og smiler i kaoset, for det er fantastisk å flytte inn! Flytte ut suger virkelig, men når man flytter inn er man ofte ferdig med å flytte ut! Ja, eg e veldig klok... ;) Blanke ark, det er saker! Kos deg med rydding og fiksing, og blogg gjerne prosessen. Jeg digger før og etter bilder!

    SvarSlett
  6. Gratulerer med nytt hjem og nett. Jeg mista alle trusene mine på et flyttelass en gang. Eller, de var jo ikke mistet bare veldig borte veldig lenge....

    SvarSlett
  7. Så spennende med nytt hus! Møblere og spekulere, du har nok å gjøre mot jul skjønner jeg. Vi flyttet rett oppunder jul i fjor, i år skal vi roe ned og kanskje ikke engang ommøblere ;) Lykke til med bredbånd og hus! Det blir sikkert fiiint til jul!

    SvarSlett
  8. Heiiiii ! Å så godt å ha deg tilbake!! SÅ deilig å lese de morsomme inleggene som alltid får meg til å le. Du er KUL !!

    Håper dere kommer til å trives, høres sånn ut.

    Stor klem :)

    SvarSlett
  9. ÅÅååå glede meg te å komma å se ein gang!! Håpe det blir snart!

    SvarSlett
  10. Spennende og slitsomt med pakking og flytting! Fordelen er jo at man får rydda litt, da! (Hvis man klarer å rydde alt på plass i det nye huset, da...;)

    SvarSlett
  11. Gratulerer gratulerer, dette blir BRA! LIker så godt din skrivemåte, med nytt hus blir nok blogginnlegg-mulighetene stående i kø for deg fremover.. i tillegg til ALt annet som må gjøres.

    GOd kveld til deg fra meg

    SvarSlett
  12. Hei!
    Så artig innlegg. Gratulerer med nytt hus. Det skal bli kjekt å følge med i innrettningsfasen.
    Klem fra Sølvi

    SvarSlett
  13. Hei! Flott blogg og morsomt innlegg. Det er riktig gjenkjennbart kan man si :-) Lykke til med utpakkingen!

    SvarSlett
  14. Du e meir enn go du Rebekke! I like you :)

    SvarSlett